Generálna výnimka z Poistných podmienok pre poistenie Senior Asistencia (SA1):
Pre všetky poistné zmluvy uzavreté so spoločnosťou Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s., na základe ktorých došlo k dojednaniu poistenia Senior Asistencia (SA1), sa v Poistných podmienkach pre poistenie Senior Asistencia (SA1) rozširuje rozsah Asistenčných služieb (rozsah poistného plnenia) v tomto poistení, a to nasledovne:
Novými Asistenčnými službami v poistení Senior Asistencia (SA1) sú:
a) Zabezpečenie nákupu po hospitalizácii: zabezpečenie a úhrada nákladov na obstaranie nákupu potravín, liekov a hygienických potrieb pre poisteného po jeho návrate z hospitalizácie. Nákup je zabezpečený na základe písomného zoznamu požadovaných položiek. Súčasťou služby je tiež uloženie nákupu na k tomu určené miesta v domácnosti poisteného. Náklady na nákup (t.j. hodnotu samotného nákupu) hradí sám poistený na základe predložených dokladov.
Limit poistného krytia na 1 poistný rok: 1x týždenne, max. 2 nákupy.
b) Dovoz liekov po hospitalizácii: zabezpečenie a úhrada nákladov na dovoz liekov pre poisteného, a to liekov na lekársky predpis, ako aj voľne predajných liekov, po jeho návrate z hospitalizácie. Ak je liek na lekársky predpis, poskytovateľ si najskôr lekársky predpis vyzdvihne u poisteného a následne doručí poistenému vyzdvihnuté lieky. Náklady na lieky (t.j. hodnotu samotných liekov), vrátane prípadných doplatkov, hradí sám poistený.
Limit poistného krytia na 1 poistný rok: 1x týždenne, max. 2 dovozy.
c) Návšteva praktického lekára v domácnosti poisteného:
Táto forma poistného plnenia spočíva v zabezpečení návštevy praktického lekára v dĺžke trvania max. 1 hodiny v domácnosti poisteného. Poskytovanie tejto služby sa vzťahuje na poistnú udalosť, ktorou je
a) zhoršenie zdravotného stavu poisteného po jeho predchádzajúcej hospitalizácii (príčina zhoršenia zdravotného stavu nemusí súvisieť s dôvodom, pre ktorý bol poistený hospitalizovaný),
b) zhoršenie zdravotného stavu poisteného počas pracovnej neschopnosti alebo liečenia poisteného pre chorobu alebo úraz, pre ktorý ošetrujúci lekár poisteného stanovil domáci liečebný režim,
c) úraz poisteného, následkom ktorého nie je poistený schopný samostatne chodiť.
Návšteva praktického lekára v domácnosti poisteného bude zrealizovaná do 4 hodín od prijatia požiadavky poskytovateľom.
Limit poistného krytia pre túto formu poistného plnenia je vo výške úhrady reálnych nákladov. Poistený má nárok žiadať túto formu poistného plnenia vždy maximálne 1-krát za poistný rok. Poistné plnenie formou Návštevy praktického lekára v domácnosti poisteného sa pre účely limitov poistného krytia považuje za poskytnuté aj v prípade, ak výjazd poskytovateľa za poisteným bol začatý, avšak poistné plnenie nebolo poskytnuté v dôsledku nepresných, nepravdivých alebo úmyselne skreslených informácií zo strany poisteného alebo na základe dodatočného odvolania Návštevy praktického lekára v domácnosti poisteného zo strany poisteného.
Čakacia doba sa neuplatňuje pre úraz, následkom ktorého poistený nie je schopný samostatne chodiť a bezprostredne po udalosti potrebuje návštevu lekára.
Poskytovateľ má právo neposkytnúť formu poistného plnenia „Návšteva praktického lekára v domácnosti poisteného“, pokiaľ nie je možné sa s poisteným alebo žiadateľom ani po opakovaných (počas 3 dní, minimálne 2x denne) pokusoch telefonicky spojiť v súlade s Poistnými podmienkami pre poistenie Senior Asistencia (SA1).
Pre všetky nové Asistenčné služby platí:
Poisťovateľ nie je povinný poskytnúť poistné plnenie formou vyššie uvedených Asistenčných služieb, ak uplynula lehota 21 dní od ukončenia hospitalizácie poisteného alebo od začatia pracovnej neschopnosti poisteného alebo od začatia domáceho liečebného režimu poisteného stanoveného ošetrujúcim lekárom alebo po úraze, následkom ktorého poistený nie je schopný samostatne chodiť.
Táto generálna výnimka z Poistných podmienok pre poistenie Senior Asistencia (SA1) je platná od 01.07.2016.